Banános kalácsfelfújt Blogkóstolóra / Bread and butter pudding with banana

Banános kalácsfelfújt
A Blogkóstoló játék jelenlegi fordulójában Vea Konyhalált sorsolta nekem, ami nem valami jó, mert tökre unom már a banánt, meg tök béna az egész blog eleve. 

Háhá, bevetted, palimadár! :D Ja, nem, kivimadár...hopp, de különben haragszom ám valamiért! Történetesen mert a találkozóra ugyan tényleg elhoztad Kivit, de valóban azt hitted, hogy kielégítő egy ezredmásodpercre megvillantani, és ennyi? Ott rejtegetted a zsebedben önző, galád módon, és nulla böngyörgetést sem tudtam eszközölni. Öri-hari, de tényleg! :D

Linyah egyébként kitalált egy izgalmas nyomozós játékot, egész jó kis nyereményekért, szóval hajrá, tessék nyomni egy klikket IDE, és átváltozni Columbová egy röpke percre! :))

Na jó, térjünk a lényegre. Ezt a receptet találtam nála, és mivel a kalácsfelfújtat eleve imádom, és mert a szilvás is hatalmas sikert aratott, muszáj voltam elkészíteni, és cseppet sem csalódtam! :)

Hozzávalók:

400 g-os kalács
30 g vaj (most ne margarin legyen, hanem tényleg vaj!)
4 tojás
350 ml tej
200 ml habtejszín
80 g cukor
vanília
3-4 érett banán
mazsola
dió

A kalácsot vékony szeletekre vágjuk, és megvajazzuk a szeleteket. A tepsit is kikenjük, és lerakunk egy sor vajas kalácsot, rákarikázzuk a banán felét, megszórjuk durvára tört dióval és mazsolával (ízlés szerint, a mazsi el is maradhat), újabb réteg kalács, a többi banán, dió és mazsola jön rá.

A tojásokat a cukorral habosra keverjük, felöntjük tejjel és a tejszínnel, vaníliával ízesítjük, az egészet a kalácsokra öntjük. Úgy jó, ha ellepi. Egy félig vízzel teli nagyobb tepsibe állítjuk az edényünket, és 180°C-ra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt megsütjük. Isteni. :)



A sok-sok szaftot mind beszívta az édes kalács, a tetején a cukorral kissé megpirult a dió, lágy, édes, finom, tényleg nagyon gyorsan elfogyott, pedig nem tartott tovább 10 percnél az összeállítás. Bátran tessék nekiállni, hihetetlen finom! :) Alaposan megpakoltam minden szelet vajazott kalácsot banánnal és dióval, így állítgattam őket tepsibe, és öntöttem nyakon a szósszal. Ennyi. Ismétlés lesz még párszor. :)



Dina világa a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradsz le semmiről! :)

Valamint minden édességet, desszertet kedvelőt várunk szeretettel szintén a facebookon, a DesszertSarok csoportban!

Megjegyzések